Email – Časté dotazy
- Jak to vlastně funguje?
- V okamžiku, kdy váš e-mailový klient zažádá iSpis.cz server o stažení datových zpráv (e-mailů), iSpis.cz server ze systému ISDS stáhne datové zprávy, přeformátuje je na e-maily, a vrátí je jako odpověd e-mailovému klientovi.
- Jak funguje odesílání datových zpráv?
- Podobně — když váš e-mailový klient odesílá zprávu, iSpis.cz server z e-mailu získá ID schránky příjemce, přílohy a další údaje a pomocí zadaných přihlašovacích údajů se připojí k systému ISDS a odešle datovou zprávu.
- Je to bezpečné?
- Ano, je. Datové zprávy ani hesla nejsou nikde uchovávány, e-mailovou bránou zprávy pouze prochází, úplně stejně jako v případě běžného e-mailu prochází Vaše e-maily zařízením poskytovatele internetových služeb. Komunikace po síti je šifrována 4096 bitovým bezpečnostním SSL certifikátem — stejně jako portál datových schránek.
- Kdy je zpráva označena za doručenou?
- Zpráva je označena za doručenou v okamžiku stažení zprávy do vašeho e-mailového klienta. Pokud při nastavavování účtu nezadáte heslo či povolení hostované spisové službě, zprávy nemohou být staženy (doručeny dle zákona) bez vašeho vědomí.
- Smažou se zprávy po 90 dnech?
- Nesmažou. Zprávy máte uloženy ve vašem e-mailovém klientovi.
Je ovšem na Vás, abyste prováděli pravidelnou zálohu vašich e-mailů,
pro případ např. havárie vašeho počítače.
Pokud máte zájem o trvalý zabezpečený archiv datových zpráv, ať už hostovaný jako službu u nás nebo na serveru ve vaší kanceláři, zvolte produkt iSpis Schránka nebo nás kontaktujte!
- Používám více počítačů.
- Není problém.
- K datové schránce nás přistupuje víc.
- Není problém.
- Jde mít více datových schránek v jednom Outlooku?
- Ano, datových schránek si v jednom klientovi můžete jako více e-mailových účtů nastavit kolik chcete, pracujete jako byste měli více e-mailových adres. Můžete tak v jednom klientovi mít vaši datovou schránku fyzické osoby, podnikající fyzické osoby, advokáta či několika právnických osob.
- Jak odešlu datovou zprávu?
- Buď dáte na příchozí datovou zprávu Odpovědět nebo vytvoříte nový e-mail, kde jako adresu odesílatele (Od:) zvolíte svoji id-schránky@ispis.cz adresu (tím Váš e-mailový program ví, že to má odeslat přes server iSpis.cz), a jako adresu příjemce zadáte adresu ve tvaru id-schránky@ispis.cz. Tělo e-mailu nevyplňujte (je zahozeno!), pouze napište předmět a přiložte přílohy.
- Jak přepošlu datovou zprávu kolegovi/klientovi?
- Zvolte Přeposlat, ale v adrese odesílate (Od:) zadejte Vaši běžnou e-mailovou adresu (ne @ispis.cz adresu). Tím Váš e-mailový program pozná, že chcete poslat běžný e-mail, nikoliv že chcete odeslat novou datovou zprávu.
- Jaké e-mailové klienty lze použít?
- Oficiálně podporujeme MS Outlook, Google GMail a Mozilla Thunderbird, nicméně uživatelům úspěšně funguje i celá řada dalších klientů či zařízení, jako např. e-mailový klient v iPhone, iPad, Android apod.
- Které údaje uchováváte?
- Dle varianty používaného produktu je uchováván různý rozsah údajů:
- iSpis EMAIL - VERZE ZDARMA
-
- ID schránky a datum přístupu
- ID zprávy a pro funkci automatického hlídání stavu soudních řízení soudní spisová značka, pokud se ve zprávě nachází.
- iSpis SERVER - Placená verze
-
- funkce slouží jako archiv datových zpráv – jsou uchovávány ZFO originály zpráv.
- Nejsem advokát, můžu službu používat?
- Určitě. Produkt iSpis má navíc funkce pro advokáty, ale můžete je používat i mimo advokátní činnost. Nebo i když např. jako advokát máte více datových schránek (jako FO, PFO, na s.r.o. a pod.)
- Jak se smlouvou – je nutná?
- Software můžete používat bez podepisování smlouvy, dostojíme svým závazkům. Máte-li zájem, můžete nám smlouvu kdykoliv poslat a obratem Vám bude zaslána podepsaná zpět.
- Můžu vám poslat smlouvu datovkou?
- Pokud nejste uřad, tak ne, lze však smlouvu zaslat jako podepsané PDF e-mailem.
Máte-li jakýkov dotaz, kontaktujte nás!